Menjana peribadi ke arah SIFAR maksiat

02 March 2012

Awk mampu nk bt camtu??

sama tapi tak serupa
itulah yg bole digambarkan tentang..
medicinal chemistry dan polymer chemistry..
SAMA kerana itu KIMIA
TAK SERUPA kerana itu MEDICINAL dan POLYMER..

Itu KIMIA..
Cabang KIMIA saje sudah luas
Apatah lagi bidang2 yang laen..
Tak tercabang utk dihitung dengan jari jemari yang ada.. 

begitulah hebatnya ilmu ALLAH..
Allahuakhbar.. ALLAH MAHA BESAR..

Salah satu kehebatan Allah yg sy dapat rasakan dalam bidang kimia,
bilamana beratus elemen yang ditemui di dunia ini apabila disusun dan dikelaskan dalam satu susunan periodic table rupa2nya dapat memberikan perkaitan tentang sifat kimia dan fiziknya yg sgt cantik.
apa saja tindak balas kimia dan fiziknya dgn sesuatu elemen/sebatian lain, akan memberikan jawapan yg tidak lari..

Hebatkan??

Mampukah kita menghasilkan sesuatu yg seperti itu?

Allahuakhbar..
Semakin aku mendalami lautan ilmu Mu,
semakin aku kagum dengan kehebatanMu,
semakin aku merasakan betapa kerdilnya aku..
  
Apa yg penting, setiap ilmu yg kita pelajai,
lihatlah kehebatan2 Allah yg terkandung di dalamnya..

Kini..
Saya sedang mempelajari cabang ilmu MEDICINAL CHEMISTRY
Secara bahasa melayunya.. KIMIA yang diaplikasikan utk PERUBATAN..

Maka..
 teruskanlah melihat Kebesaran Allah!
Semoga terdidik hatimu =)
Selamat berusaha ^^