Menjana peribadi ke arah SIFAR maksiat

10 September 2009

kata-kata semangat utk hari ini ialah..

satu suara, satu semangat, satu bangsa, satu negara tetapi telah melakar lebih drp satu kejayaan!!mari kita bersama-sama mengorak langkah melakar lagi pelbagai kejayaan.. saat jatuh, jgn biarkan ia tersungkur terlalu lama!! cewah..semangat tok aku gak ni!!

selepas sahur, solat, aku trus siap nk g fakulti..
7.15 aku kuar umah..*membawa bersama semangat yg berkobar2 sekali*

sampai lab internet xdpt..
xpe..aku g wt report kt pusat komputer..
pastu burn data, kemas2 kan report, result, on alat utk testing..

alat yg pertama dan kedua..
dgn gembira on alat yg bernama TGA dan DSC.. 2jam kena tunggu...
bila nk run, tertera di monitor "problem communication"
dengan tersenyum aku tutup balik alat tu *xpe..nati dia elok la tu*

alat yg ketiga..
aku pun on plak thermal conductivity..
sekali wt calibration..out of range..
aku tutup balik sambil tersenyum *xpe..nati ok la tu*

sekarang..
sdg kusyuk kemas2 data..
tiba2 nampak gamba kepala senyum tgh lompat2..
ym aku tersign..yeay!! internet da oke.. alhamdulillah..
pastu g on balik alat thermal..yeay!! dah stabil.. alhamdulillah..
esok masih berbaki..sempat run utk TGA DSC..yeay!! alhamdulillah..

walaupun masalah itu dtg bertimpa2..
ia akan berubah mengikut cara kita melihat masalah itu..
senyumlah selalu.. terima kasih Allah..
siapalah aku tanpaMu di sisi..
bismillahhirrahmanirrahim..

No comments: